Εισάγετε τον αντίστοιχο κωδικό που προϊόντος που αναζητάτε. Συμπληρώστε τον κωδικό χωρίς κενά ( ), παύλες (-) και καθέτους (/). Περισσότερα σχετικά με την αναζήτηση μπορείτε να βρείτε στην ενότητα Συχνές Ερωτήσεις.

+30 2310 517 895

+30 2310 553 001

Έλεγχος του αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων

Έλεγχος του αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων

STARTEG.GR

Στα σύγχρονα µοντέλα οχηµάτων, οι αισθητήρες θερµοκρασίας καυσαερίων είναι εγκατεστηµένοι σε διάφορα σηµεία του συστήµατος καυσαερίων τόσο στα πετρελαιοκίνητα όσο και στα βενζινοκίνητα οχήµατα.

Ο αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων ανιχνεύει τη θερµοκρασία, π.χ. µπροστά από τον καταλυτικό µετατροπέα ή το φίλτρο σωµατιδίων ντίζελ και το στέλνει ως σήµα τάσης στη µονάδα ελέγχου κινητήρα.

Η µονάδα ελέγχου του κινητήρα χρειάζεται αυτές τις πληροφορίες προκειµένου να ελέγξει την αναλογία αέρα-καυσίµου ή την αναγέννηση του φίλτρου σωµατιδίων. και έτσι να µειώσει αποτελεσµατικά τις εκποµπές. Επιπλέον, οι αισθητήρες υψηλής θερµοκρασίας προστατεύουν εξαρτήµατα στην περιοχή της ροής καυτών καυσαερίων από την κρίσιµη υπερθέρµανση.

Σηµαντικές πληροφορίες για την ασφάλεια
Οι ακόλουθες τεχνικές πληροφορίες και πρακτικές συµβουλές έχουν συνταχθεί από την HELLA προκειµένου να παρέχει επαγγελµατική υποστήριξη σε συνεργεία οχηµάτων στην καθηµερινή τους εργασία.

Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ προορίζονται για χρήση µόνο από εξειδικευµένο προσωπικό.NTC – αντίσταση µε αρνητικό συντελεστή θερµοκρασίας (η αντίσταση µειώνεται µε την αύξηση της θερµοκρασίας) PTC – αντίσταση µε θετικό συντελεστή θερµοκρασίας (η αντίσταση αυξάνεται µε την αύξηση της θερµοκρασίας).

1. Αισθητήρας θερµοκρασίας αερίου καυσίµου: Σχεδιασµός και λειτουργία
Μια ηλεκτρική αντίσταση είναι εγκατεστηµένη στο άκρο µέτρησης του αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων, η τιµή του οποίου αλλάζει ανάλογα µε τη θερµοκρασία. Αυτές οι αντιστάσεις ονοµάζονται θερµίστορ και χωρίζονται σε δύο οµάδες. Εδώ γίνεται διάκριση µεταξύ των θερµίστορ NTC και των θερµίστορ PTC, ανάλογα µε τη συµπεριφορά τους στη θερµοκρασία . Σχήμα 1.

Ο αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων (EGTS) συνδέεται συνήθως απευθείας µε τη µονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU). Μαζί µε µια άλλη αντίσταση (RUP) στη µονάδα ελέγχου, ο αισθητήρας σχηµατίζει µια σειρά σύνδεσης µέσω της οποίας διαιρείται µια ηλεκτρική τάση. Το σήµα µετριέται στον διαχωριστή τάσης και µετατρέπεται σε πληροφορίες θερµοκρασίας µε έναν αλγόριθµο. Σχήµα 2.

2. Αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων: Συµπτώµατα
Τα παρακάτω συµπτώµατα µπορεί να προκύψουν σε περίπτωση βλάβης του αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων

 Η προειδοποιητική λυχνία για το σύστηµα προθερµαντήρα αναβοσβήνει
 Ανάβει η προειδοποιητική λυχνία για φίλτρο σωµατιδίων
 Η λυχνία ελέγχου κινητήρα είναι αναµµένη
 Αύξηση των εκποµπών καυσαερίων (CO, NOx και HC)
 Κακή συµπεριφορά οδήγησης λόγω µικρών διαστηµάτων αναγέννησης του φίλτρου σωµατιδίων
 Αυξηµένη κατανάλωση καυσίµου που προκαλείται από µεγαλύτερη αναγέννηση φίλτρου σωµατιδίων
 Απώλεια απόδοσης που προκαλείται από εσφαλµένη ανίχνευση του βαθµού κορεσµού του φίλτρου σωµατιδίων

3. Προειδοποίηση αισθητήρων θερµοκρασίας καυσαερίων: Αιτίες αστοχίας
Οι ακόλουθες αιτίες µπορεί να ευθύνονται για την αστοχία του αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων

 Ελαττωµατική παροχή ρεύµατος
 Εξωτερική ζηµιά
 Εσωτερική ζηµιά στην ηλεκτρική καλωδίωση που προκαλείται από ισχυρές δονήσεις στο σύστηµα καυσαερίων
 Υπερβολικά υψηλές θερµοκρασίες καυσαερίων λόγω προβληµάτων στο σύστηµα ψεκασµού ή στο µείγµα αέρα-καυσίµου

Επισκόπηση Συστήματος

1. Αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων µπροστά από τον υπερσυµπιεστή
2. Αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων µπροστά από τον καταλυτικό µετατροπέα
3. Αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων µπροστά από το φίλτρο σωµατιδίων αιθάλης
4. Αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων µετά το φίλτρο σωµατιδίων αιθάλης

Οι πληροφορίες που ακολουθούν απεικονίζονται χρησιµοποιώντας για παράδειγµα ένα VW Passat 2.0 16 V TDI από το 2015 και µετά. Ανάλογα µε τα χαρακτηριστικά του οχήµατος, µπορούν να τοποθετηθούν έως τέσσερις αισθητήρες θερµοκρασίας καυσαερίων.

Ο έλεγχος του κινητήρα παρακολουθεί τη θερµοκρασία πριν από τον καταλυτικό µετατροπέα, τον υπερσυµπιεστή και -επίσης- αντίθετα στο ρεύµα του φίλτρου σωµατιδίων ντίζελ.

Σε οχήµατα χωρίς καταλυτικό µετατροπέα SCR (Selective Catalytic Reduction), δεν απαιτείται αισθητήρας θερµοκρασίας καυσαερίων πίσω από το φίλτρο σωµατιδίων ντίζελ.

Σε περίπτωση ελαττωµατικού αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων ή στην περίπτωση αβάσιµων τιµών εξόδου, το σύστηµα µεταβαίνει σε λειτουργία έκτακτης ανάγκης ή εναλλακτικά χρησιµοποιεί µια υποκατάστατη τιµή για την προστασία των σχετικών εξαρτηµάτων από την υπερθέρµανση.

Στη συνέχεια καταγράφεται µια καταχώριση σφάλµατος στη µονάδα ελέγχου κινητήρα και ενεργοποιείται η προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων.

Έλεγχος µε το διαγνωστικό
Η λειτουργία του αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων παρακολουθείται από την αντίστοιχη µονάδα ελέγχου -διαγνωστικό συστήµατος υψηλότερου επιπέδου.

Τυχόν σφάλµατα που εµφανίζονται αποθηκεύονται στη µνήµη σφάλµατος της µονάδας ελέγχου και µπορούν να αντικατασταθούν µε τη χρήση κατάλληλης διαγνωστικής µονάδας. Ανάλογα µε το σύστηµα, µπορούν να εµφανίζονται και να χρησιµοποιούνται πρόσθετες παράµετροι για την αντιµετώπιση προβληµάτων.

1. Κωδικός σφάλµατοςΤυχόν σφάλµατα που εµφανίζονται αποθηκεύονται στη µνήµη σφαλµάτων της µονάδας ελέγχου.
Σε αυτήν τη λειτουργία οι κωδικοί σφάλµατος που είναι αποθηκευµένοι στη µνήµη σφάλµατος µπορούν να διαβαστούν και να διαγραφούν. Επιπλέον, µπορείτε να ζητήσετε πληροφορίες σχετικά µε τον κωδικό σφάλµατος.
  Στη περίπτωσή µας εµφανίζονται οι κωδικοί σφάλµατος 15709 και 5257, κωδικοί που δείχνουν βλάβη στον αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων 3.

2. Παράµετροι
Εµφανίζονται οι τρέχουσες µετρηµένες τιµές του αισθητήρα στη µονάδα ελέγχου.
Σε αυτήν τη λειτουργία, οι τρέχουσες µετρηµένες τιµές του αισθητήρα στη µονάδα ελέγχου µπορούν να εµφανιστούν και να αξιολογηθούν.
  Η εικόνα δείχνει ένα όχηµα µε τρεις αισθητήρες θερµοκρασίας καυσαερίων.
  Ο αισθητήρας 3 δείχνει µια τιµή µείον 40 µοίρες, η οποία µπορεί να οφείλεται σε διακοπή της ηλεκτρικής καλωδίωσης ή σε βλάβη στον αισθητήρα.

3. Διαγράµµατα κυκλώµατος
Η εκχώρηση PIN στον αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων ή στα χρώµατα του καλωδίου µπορεί να διαβαστεί στο διάγραµµα κυκλώµατος και να χρησιµοποιηθεί για περαιτέρω δοκιµές.

Τα ειδικά διαγράµµατα κυκλώµατος συστήµατος µπορούν να ληφθούν από πληροφορίες οχήµατος και να χρησιµοποιηθούν για σκοπούς αντιµετώπισης προβληµάτων. Εδώ η ανάθεση PIN στον αισθητήρα θερµοκρασίας καυσαερίων ή στα χρώµατα του καλωδίου µπορεί να διαβαστεί και να χρησιµοποιηθεί για περαιτέρω δοκιµές.

Οδηγίες συντήρησης και επισκευής!
  Ως µέρος της αντιµετώπισης προβληµάτων, πρέπει πρώτα να πραγµατοποιηθεί οπτική επιθεώρηση των εξαρτηµάτων και των περιφερειακών στον χώρο του κινητήρα, µετά τη διάγνωση ECU.
 Ο αισθητήρας πρέπει να αντικατασταθεί εάν το καλώδιο σύνδεσης ή το περίβληµα του αισθητήρα, έχουν υποστεί ζηµιά.
  Εάν τα σπειρώµατα των αισθητήρων θερµοκρασίας καυσαερίων είναι επικαλυµµένα, δεν πρέπει να υποστούν επεξεργασία µε επιπλέον επίστρωση πάστας θερµού νήµατος.
  Οι αισθητήρες θερµοκρασίας καυσαερίων πρέπει να σφίγγονται µε την καθορισµένη ροπή σύσφιξης! Συνιστάται ροπή σύσφιξης 40-45 Nm, για αισθητήρες θερµοκρασίας καυσαερίων HELLA. Προσοχή επίσης στις αντίστοιχες οδηγίες συντήρησης και επισκευής που παρέχονται από κάθε µεµονωµένο κατασκευαστή οχηµάτων.

Σηµαντικό!
Οι διάφορες επιλογές διάγνωσης απεικονίστηκαν χρησιµοποιώντας τη διαγνωστική µονάδα mega macs 77. Το αντίστοιχο βάθος δοκιµής και η ποικιλία λειτουργιών µπορούν να καθοριστούν διαφορετικά ανάλογα µε τον κατασκευαστή του οχήµατος και εξαρτάται από τη σχετική διαµόρφωση συστήµατος της µονάδας ελέγχου.

Οι σχηµατικές απεικονίσεις, εικόνες και περιγραφές χρησιµεύουν για την εξήγηση και την επεξήγηση του κειµένου του εγγράφου και δεν µπορούν να χρησιµοποιηθούν ως βάση για συγκεκριµένες επισκευές για οχήµατα.

 

 

Πηγή: infoservice.com.gr

Share this post: 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

starteg

Η εταιρία ''METALLIDIS STARTEG HELLAS" δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1985 με έδρα την Θεσσαλονίκη με εξειδίκευση στα ηλεκτρικά ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Δευ-Παρ 8:00-17:30
Σαβ 9:00-13:00

NEWSLETTER

NEWSLETTER

Αφήστε μας το email σας και μείνετε ενημερωμένοι για προϊόντα μας που συνεχώς εξελίσσονται.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γιαννιτσών 158, Θεσσαλονίκη, 54628

+30 2310 517 895 / 2310 553 001

+30 2310 553 001

info[a]starteg.gr

www.starteg.gr

MasterCard VISA Bank Transfer Cash On Delivery