
Οι µίζες εκτελούν µια απλή αλλά σηµαντική εργασία: Εκκινούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ανάλογα µε την εφαρµογή, οι µίζες ποικίλλουν ανάλογα µε το µέγεθος, τοv σχεδιασµό και την ισχύ εξόδου του ηλεκτροκινητήρα τους.
Όλες οι µίζες λειτουργούν µε τον ίδιο τρόπο: Μια ηλεκτροµαγνητική βαλβίδα ενεργοποιείται, αναγκάζοντας έναν µοχλό να σπρώξει προς τα έξω το γρανάζι της µίζας και να εµπλακεί µε την οδόντωση του σφονδύλου. Ταυτόχρονα, µια γέφυρα επαφής κλείνει το ηλεκτρικό κύκλωµα στην µίζα η οποία περιστρέφεται, προκαλώντας την εκκίνηση του κινητήρα. Όταν σταµατήσει η ροή ηλεκτρικού ρεύµατος προς την µίζα εκκίνησης, το σωληνοειδές άνοιγµα ανοίγει αµέσως την γέφυρα επαφής και το γρανάζι απεµπλέκεται, ολισθαίνει από την οδόντωση του σφονδύλου και επιστρέφει στην αρχική του θέση. Αυτός ο κύκλος διαρκεί συνήθως µόνο µερικά δευτερόλεπτα.
Όταν η µίζα ενεργοποιείται για παρατεταµένο χρονικό διάστηµα, σε σύντοµα διαστήµατα και χωρίς επαρκή χρόνο µεταξύ των ενεργοποιήσεων, αναπτύσσονται υψηλές θερµοκρασίες. Η ηλεκτροµαγνητική βαλβίδα, µε τις περιελίξεις της, ενεργεί τώρα ως αντίσταση θερµαντήρα – επιβαρύνοντας την µίζα µε ένα τεράστιο φορτίο.
Αυτή η υπερφόρτωση είναι εµφανής στο ενδεικτικό χαρτί που περιτυλίγεται γύρω από την ηλεκτροµαγνητική βαλβίδα κατά την κατασκευή και το οποίο αποχρωµατίζεται πάνω από µια συγκεκριµένη θερµοκρασία. Ο χαρακτηριστικός αποχρωµατισµός είναι συνεπώς µια σαφής ένδειξη θερµικής υπερφόρτωσης της µίζας.

Εικόνα 1
Διατομή του κινητήρα εκκίνησης (μίζας) με:
1. Γέφυρα επαφής
2. Ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα
3. Μοχλός εμπλοκής
4. Οδοντωτός τροχός με συμπλέκτη ελεύθερου τροχού

Εικόνα 2
Επάνω: Νέα ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα – το χαρτί ένδειξης-
δεν έχει αποχρωματιστεί
Κάτω: Εμφανής αποχρωματισμός του χαρτιού ένδειξης

Εικόνα 3
Βλάβη που προχώρησε πέρα από την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα με αλλοιωμένο το χαρτί ένδειξης επισκευής και τη μόνωση καμένη ως αποτέλεσμα της υπερβολικής υπερθέρμανσης
Σηµαντικό: Συνιστάται γενικά να ενεργοποιήσετε τον κινητήρα εκκίνησης – µίζα όχι περισσότερο από 30 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια να τον αφήσετε να κρυώσει για τουλάχιστον 2 λεπτά. Αυτό µπορεί να επαναληφθεί µέχρι και 3 φορές διαδοχικά πριν χρειαστεί ένα εκτεταµένο διάλειµµα ανάπαυσης. Η ακατάλληλη χρήση (για παράδειγµα, η εξαέρωση του συστήµατος ψεκασµού καυσίµου µετά την αλλαγή του φίλτρου καυσίµου) είναι εξαιρετικά ανεπιθύµητη.
Πηγή: infoservice.com.gr