
Μετά τις σχετικές ανακοινώσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τις επιδοτήσεις έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να αγοράσει κανείς.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διατίθενται στη χώρα μας. Επίσης μπορείτε να δείτε μια εκτίμηση για την τιμή τους με την επιδότηση του 15%. Το ανώτατο όριο της επιδότησης θα είναι τα 5.500 ευρώ.
Ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί αν θα υπάρξει πλαφόν στην λιανική τιμή προ φόρων (κάτι που κατά την άποψή μου πρέπει να γίνει με όριο τις 40-45.000€, όπως ισχύει σε Γερμανία και Γαλλία).
Όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα το φτηνότερο ηλεκτρικό είναι το Skoda Citigo e IV και το ακριβότερο το Porsche Taycan turbo S. Φαντάζεστε να ισχύει επιδότηση ακόμη και για το τελευταίο;
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο | Τιμή πώλησης |
Ενδεικτική τιμή με επιδότηση |
Skoda Citigoe iV | 19.800 | 16.800 |
Smart EQ fortwo coupe | 23.000 | 19.500 |
VW eUP! | 23.300 | 19.800 |
Smart EQ forfour | 25.675 | 21.800 |
Smart EQ fortwo cabrio | 28.940 | 24.600 |
Opel Corsa-e | 29.890 | 25.400 |
Peugeot e-208 | 29.900 | 25.400 |
Mini Cooper SE | 33.900 | 28.800 |
Nissan Leaf | 33.990 | 28.900 |
VW e-Golf | 34.200 | 29.000 |
BMW i3 | 41.300 | 35.800 |
BMW i3s | 45.050 | 39.550 |
Audi e-tron | 73.070 | |
Mercedes EQC 400 | 80.700 | |
Jaguar i-Pace | 85.300 | |
Porsche Taycan turbo | 159.400 | |
Porsche Taycan turbo S | 185.456 |
Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:
- Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).
- Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
- Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.
- Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.
- Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.
Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά), σύμφωνα με το ΑΠΕ.
ΠΗΓΗ: https://www.caroto.gr