Εισάγετε τον αντίστοιχο κωδικό που προϊόντος που αναζητάτε. Συμπληρώστε τον κωδικό χωρίς κενά ( ), παύλες (-) και καθέτους (/). Περισσότερα σχετικά με την αναζήτηση μπορείτε να βρείτε στην ενότητα Συχνές Ερωτήσεις.

2310 517 895

2310 553 001

ΤΥΠΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ!!!

ΤΥΠΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ!!!

ΤΥΠΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ!!!_STARTEG.GR

Το συνεργείο θα πρέπει να ακολουθήσει τις εξελίξεις και να προσφέρει στους πελάτες αξιόπιστα προϊόντα δεδομένου ότι η μπαταρία είναι μία αποθήκη (πηγή) ενέργειας.

Πάρα πολλά συστήματα και εφαρμογές σήμερα στο αυτοκίνητο χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια για την λειτουργία τους. Αυτό αυξάνει τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των μπαταριών και κάνει τον μηχανικό να αναζητά το καλύτερο για τους πελάτες του. Με τι κριτήρια όμως θα αποφασίσει και θα προτείνει μία μπαταρία; Ποιες είναι οι απαιτήσεις ενός αυτοκινήτου σήμερα σε ηλεκτρική ενέργεια; Τι συντήρηση απαιτεί μια σύγχρονη μπαταρία;

 

                                             Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΡΑΛΑΒΗ KOREANA ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα θα μπορούσε να θέσει ένας μηχανικός ή ένας οδηγός αυτοκινήτου σχετικά με την μπαταρία. Είναι γεγονός ότι οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις για μείωση των εκπομπών ρύπων αναγκάζουν τους κατασκευαστές να στρέφονται όλο και περισσότερο σε ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές εφαρμογές που όμως απαιτούν όλο και περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Αυτές τις απαιτήσεις ακολουθούν και οι κατασκευαστές μπαταριών οι οποίοι έχουν επιδοθεί σε ένα αγώνα εξελίξεων ειδικά σήμερα όπου τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην αγορά. Πόσο όμως μπορούν οι μπαταρίες να εξελιχτούν και να ανταποκριθούν στις σημερινές απαιτήσεις ενός οχήματος; Είναι ένα ερώτημα. Το συνεργείο όμως παρόλα αυτά θα πρέπει να προετοιμαστεί για το αύριο και αυτό μόνον αν είναι καλά ενημερωμένο. Ας δούμε όμως τι γίνεται σήμερα με την μπαταρία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου.

 

Τι κάνει σήμερα μια μπαταρία αυτοκινήτου;

Μια μπαταρία αυτοκινήτου:

>Παρέχει ρεύμα στο σύστημα ανάφλεξης και εκκίνησης για την εκκίνηση του κινητήρα.

>Παρέχει την επιπλέον ισχύ που απαιτείται όταν το ηλεκτρικό φορτίο του οχήματος υπερβαίνει την προσφορά από το σύστημα φόρτισης. Οι απαιτήσεις αυτές σήμερα έχουν αυξηθεί σημαντικά και αφορούν:

-τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα και των συστημάτων του αυτοκινήτου (κινητήρας, μετάδοση κίνησης, θερμαινόμενα φίλτρα αιθάλης, κλπ.)

-τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου (Σύστημα πέδησης-ABS, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, ηλεκτρική ή ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, συστήματα δυναμικής ευστάθειας, συστήματα αντιολίσθησης, συστήματα τετρακίνησης, κ.α.)

-τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, (Σύστημα μονάδων αερόσακων ασφαλείας, ζωνών με προεντατήρες κ.α.)

-τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης άνεσης στην καμπίνα των επιβατών (Κλιματισμός, Πολυμέσα ήχου και εικόνας, ηλεκτρικά παράθυρα, κλειδαριές, ρυθμίσεις καθισμάτων, ραντάρ, κάμερες οπισθοπορείας κλπ.)

>Παρέχει ρεύμα στο σύστημα Start-Stop.

>Λειτουργεί σαν ένας σταθεροποιητής τάσης στο ηλεκτρικό σύστημα. Η μπαταρία εξισώνει αιχμές τάσης και αποτρέπει βλάβες στο ηλεκτρικό σύστημα.

 

  • Gaston Plante εφευρέτης της μπαταρίας

 

Τι δείχνει το κοντινό μέλλον;

Σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών για οικονομία καυσίμου, μέχρι το 2015 τα συστήματα Start-Stop θα βρίσκονται στον βασικό εξοπλισμό στην πλειοψηφία των νέων οχημάτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει «περισσότερα οχήματα Start-Stop - περισσότερες μπαταρίες αντικατάστασης».

 

 

Η μπαταρία χθες και σήμερα, οι αλλαγές μπορεί να φαίνονται ότι είναι σημαντικά μικρές, είναι όμως;;;

 

 

 

Η μπαταρία χθες>> 

 

 

 

Η μπαταρία σήμερα>>Αποτέλεσμα εικόνας για car battery

 

 

Πολλοί κατασκευαστές μπαταριών εκτιμώντας την αυξημένη ζήτηση αντικατάστασης μπαταριών με άλλες, οικονομικότερες ίσως από αυτές της αρχικής τοποθέτησης άλλα τεχνολογικά αξιόπιστες, έχουν επιδοθεί σε σημαντικές τεχνολογικές βελτιώσεις των προϊόντων τους.

 

Η ζήτηση των μπαταριών start-stop

 

 

Απαιτήσεις από την μπαταρία σε οχήματα με σύστημα Start-Stop

Όταν το όχημα σταματήσει, π.χ. στο κόκκινο φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα, το σύστημα Start-Stop σβήνει τον κινητήρα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Για να ωφεληθεί ο χρήστης αυτά τα πλεονεκτήματα του συστήματος Start-Stop, θα πρέπει ο κινητήρας, να  λειτουργεί μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο και αυτό εξαρτάται πρωτίστως από την μπαταρία. Η μπαταρία αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου, όπως π.χ. το σύστημα εξαερισμού, το ραδιόφωνο, το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης κ.α. Θα πρέπει λοιπόν η μπαταρία να είναι επαρκώς φορτισμένη για να επιτρέπει τη λειτουργία απενεργοποίησης του κινητήρα (engine off).

 

Ταξινόμηση μπαταριών

 

 

Τύποι μπαταριών οξέος – μολύβδου

Α. Ταξινόμηση μπαταριών ανάλογα με τη χρήση τους
Οι τύποι των μπαταριών (οξέος – μολύβδου) του αυτοκινήτου ταξινομούνται ανάλογα με την χρήση τους σε δύο βασικές κατηγορίες, σε μπαταρίες ταχείας εκφόρτισης – εκκίνησης οι οποίες χρησιμοποιούνται στα οχήματα και σε μπαταρίες βαθείας εκφόρτισης οι οποίες χρησιμοποιούνται στα σκάφη στα τροχόσπιτα κ.α.

 Οι μπαταρίες ταχείας εκφόρτισης – εκκίνησης (SLI starting lights ignition) έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται σε γρήγορες και αυξημένες απαιτήσεις ενέργειας (όπως η εκκίνηση των κινητήρων) και ως εκ τούτου έχουν μεγαλύτερο μέγεθος πλακών. Οι πλάκες είναι λεπτότερες και έχουν κάπως διαφορετική σύνθεση υλικού.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Οι μπαταρίες βαθείας εκφόρτισης (deep cycle battery) έχουν μικρότερη ανταπόκριση στις απαιτήσεις άμεσης ενέργειας, αλλά μεγαλύτερη, μακροχρόνια απόδοση της ενέργειας. Είναι μπαταρίες οξέος μολύβδου σχεδιασμένες να πραγματοποιούν εκφόρτιση χρησιμοποιώντας το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας τους. Σε αντίθεση με της μπαταρίες εκκίνησης (π.χ. μπαταρίες αυτοκινήτων) που είναι σχεδιασμένες να παρέχουν μεγάλες εντάσεις ρεύματος για το μιζάρισμα του κινητήρα, αυτές εκφορτίζονται συχνά για ένα μικρό μόνο μέρος της χωρητικότητας τους. Οι μπαταρίες βαθείας εκφόρτισης (deep cycle battery) μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν μπαταρίες εκκίνησης παρέχοντας όμως μικρότερη ένταση ρεύματος - Amper κατά το μιζάρισμα όποτε απλά θα χρειαστεί μια μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία.

Παρατήρηση: Μια μπαταρία βαθείας εκφόρτισης είναι σχεδιασμένη να εκφορτίζεται μεταξύ 50 και 80% ανάλογα με τον κατασκευαστή αλλά και την δομή της μπαταρίας. Αν και αυτές οι μπαταρίες μπορούν να πέσουν σε ποσοστό φόρτισης μέχρι και 20% της φόρτισης τους, η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους, (μειώνοντας έτσι το κόστος απόσβεσης) εξασφαλίζεται όταν ο μέσος όρος του κύκλου εκφόρτισης βρίσκεται στο 50% περίπου, καθώς υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ του μέγιστου ποσοστού εκφόρτισης της μπαταρίας και του αριθμού των κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης που αυτή μπορεί να πραγματοποιήσει. 
Οι μπαταρίες βαθείας εκφόρτισης έχουν χοντρές πλάκες και μπορούν να αντέξουν σε μία σειρά αποφορτίσεων.

Προσοχή: Οι μπαταρίες ταχείας εκφόρτισης– εκκίνησης δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές που απαιτούν μπαταρίες βαθείας εκφόρτισης επειδή οι λεπτότερες πλάκες είναι πιο επιρρεπείς στην στρέβλωση και στα σπασίματα όταν αποφορτίζονται.

>Η λεγόμενη διπλής χρήσης μπαταρία (Dual Purpose Battery) είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ των δύο τύπων μπαταριών, αν και είναι καλύτερα να χρησιμοποιείται για κάθε εφαρμογή η αντίστοιχη μπαταρία.

 

 

Β. Ταξινόμηση μπαταριών ανάλογα με την κατασκευή τους:

Οι παραπάνω μπαταρίες διακρίνονται επίσης σε τρείς υποκατηγορίες ανάλογα με την κατασκευή τους:

α) συμβατικές μπαταρίες, β) σε μπαταρίες τύπου GEL, είναι μπαταρίες με σταθεροποιημένο ηλεκτρολύτη κλειστού τύπου, δεν συμπληρώνεται ηλεκτρολύτης, γ) σε μπαταρίες τύπου AGM (Absorbent Glass Mat) όπου ειδικός υαλοβάμβακας χρησιμοποιείται ως διαχωριστικό φίλτρο του θειϊκού οξέος σε μπαταρίες μολύβδου. Είναι κορεσμένη μόνον κα­τά 95% με θειικό οξύ και δεν υπάρχει περίσσεια υγρού. Για τον λόγο αυτό οι μπαταρίες AGM μερικές φορές ονομάζονται και μπαταρίες χωρίς ηλεκτρολύτη (starved electrolyte) ή μπαταρίες ξηρού τύπου (dry electrolyte).

Γ. Ταξινόμηση μπαταριών ανάλογα με τον τρόπο συντήρησης:


Οι μπαταρίες ανάλογα με τον τρόπο συντήρησής τους διακρίνονται σε: α) ανοικτού τύπου (Serviceable) ή β) κλειστού τύπου (Maintenance free), γ) Μπαταρίες VRLA (Valve-Regulated Lead-Acid). 
Ανοικτού τύπου χαρακτηρίζονται οι μπαταρίες στις οποίες μπορούμε να συμπληρώσουμε ηλεκτρολύτη, ενώ κλειστού τύπου αυτές για τις οποίες δεν χρειάζεται να συμπληρώνουμε ηλεκτρολύτη. Σχεδόν όλες οι κλειστού τύπου μπαταρίες φέρουν ρυθμιζόμενη βαλβίδα και ποιο κοινά αναφέρονται σαν μπαταρίες τύπου.

Παρατήρηση: Όλες οι GEL και AGM μπαταρίες είναι στεγανοποιημένες και φέρουν μια ρυθμιζόμενη βαλβίδα. Αυτή είναι μια μικροσκοπική βαλβίδα ασφαλείας η οποία κρατά μια ελαφρά υπερπίεση (θετική πίεση). Οι περισσότερες ρυθμιζόμενες βαλβίδες λειτουργούν κάτω από μια ορισμένη πίεση, -1 έως 4 psi, στο επίπεδο της θαλάσσης.

 

Επιλογή μιας μπαταρίας

Κατ’ αρχάς μια συμβατική μπαταρία (οξέος-μολύβδου) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων. Όμως η επιλογή της σωστής μπαταρίας ανάλογα με τις απαιτήσεις του οχήματος είναι σημαντική. Εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία και μακροζωία της μπαταρίας ενώ κερδίζετε έναν ευχαριστημένο πελάτη. Στην συνεχεία αναφέρονται μερικές βασικές οδηγίες που θα σας βοηθήσουν να κάνετε σωστή επιλογή.

 

  1. Ελέγξτε για τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματος (σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στο βιβλίο του οχήματός ή και στους καταλόγους του προμηθευτή σας)
  2. Ελέγξτε εάν το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα Start-Stop, αναγεννητική πέδηση η άλλες ανάλογες τεχνολογίες. Η μπαταρία θα πρέπει να εξασφαλίζει υψηλή ισχύ εκκίνησης, να επαναφορτίζεται γρήγορα και να είναι ανθεκτική στους πολλαπλούς κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης.
  3. Ελέγξτε τις διαστάσεις της μπαταρίας (Battery group size) - Πολλά οχήματα μπορούν να υποδεχτούν διάφορα μεγέθη μπαταριών.
  4. Ελέγξτε την θέση των πόλων της μπαταρίας. Η θέση των καλωδίων σε πολλά οχήματα μειώνει τις επιλογές μπαταριών.
  5. Ελέγξτε την τιμή του ρεύματος ψυχρής εκκίνησης CCA (Cold cranking amps) - Το CCA είναι βασικό για τη σωστή ικανότητα εκκίνησης. Είναι ή αριθμός των ampere που μπορεί να αποδώσει μια μπαταρία οξέος μολύβδου σε 0oF ή -17.8oC για 30 δευτερόλεπτα και να διατηρήσει τουλάχιστον μια τάση 1.2 volt ανά στοιχείο.
  6. Ελέγξτε την χωρητικότητα της μπαταρίας – Χωρητικότητα είναι η ικανότητα της πλήρως φορτισμένης μπαταρίας να αποδώσει μια συγκεκριμένη ποσότητα ηλεκτρισμού, μετρούμενο σε Ah (αμπερώρια) όταν εκφορτιστεί με ένα δεδομένο αριθμό (Amp, A) για μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο (Hr).
  7. Ελέγξτε την ονομαστική χωρητικότητα RC (Reserve Capacity Rating). Είναι ο αριθμός των λεπτών που μια νέα, πλήρως φορτισμένη μπαταρία, θα αποδώσει 25 ampere σε at 26.7oC και θα διατηρήσει την τάση των ακροδεκτών ίση ή υψηλότερη από 1.75 volt ανά στοιχείο. Αυτή η ικανότητα χαρακτηρίζει το χρόνο που η μπαταρία εξακολουθεί να τροφοδοτεί τον βασικό εξοπλισμό, εάν ο εναλλακτήρας ή η γεννήτρια του οχήματος δεν λειτουργεί.

.

 Battery

Παρατήρηση:

Κατά κανόνα, τόσο για το ρεύμα ψυχρής εκκίνησης - CCA όσο και για τη χωρητικότητα – Ah, ισχύουν: Όσο ποιο μεγάλη είναι η τιμή των παραπάνω μεγεθών τόσο καλύτερα. Αν όμως το αυτοκίνητο κινείται σε περιοχές με κρύο κλίμα, η τιμή του ρεύματος ψυχρής εκκίνησης - CCA είναι σημαντικό κριτήριο επιλογής της μπαταρίας. Αντιθέτως αν το αυτοκίνητο κινείται σε περιοχές με πολύ ζεστό κλίμα, δεν χρειάζεται υψηλό CCA.

 

 

ΠΗΓΗ http://www.ideea.gr 

Share this post: 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

starteg

Η εταιρία ''METALLIDIS STARTEG HELLAS" δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1985 με έδρα την Θεσσαλονίκη με εξειδίκευση στα ηλεκτρικά ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Δευ-Παρ 8:00-17:30
Σαβ 9:00-13:00

NEWSLETTER

NEWSLETTER

Αφήστε μας το email σας και μείνετε ενημερωμένοι για προϊόντα μας που συνεχώς εξελίσσονται.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γιαννιτσών 158, Θεσσαλονίκη, 54628

+30 2310 517 895 / 2310 553 001

+30 2310 553 001

info[a]starteg.gr

www.starteg.gr

MasterCard VISA Bank Transfer Cash On Delivery